Jakie powierzchnie wykorzystuje się na biura?
Duża część wykonywanych obecnie prac to działania nazywane ogólnie jako biurowe. Mieszczą się w tym bardzo różne specyfiki prac. Są to między innymi prace księgowe, administracyjne, marketingowe, czy związane z sektorem informatycznym. Potrzebne do nich narzędzia to w dużej mierze biurko i komputer, czasem regały na dokumenty. No i oczywiście miejsce samo w sobie.
Przestronne czy kameralne powierzchnie
Coraz większe części miast stanowią więc powierzchnie biurowe. Niektóre są charakterystyczne i od razu bardzo dobrze widoczne i rozpoznawalne, tak jak nowopowstające szklane i nowoczesne, wysokie budynki, w których siedziby znajduje wiele przedsiębiorstw. Inne wkomponowane są łagodnie w miejską tkankę, dyskretnie zajmując wnętrza kamienic czy pojedyncze poziomy budynków mieszkalnych. W dużej mierze to, jaką przestrzeń wybierze dla siebie dana firma zależy od jej specyfiku i ilości pracujących osób, a więc tego, ile faktycznie potrzebuje miejsca na pełnienie swoich funkcji.
Powierzchnie dla niewielkich firm
W firmach, w których pracuje przykładowo 10 osób, nie potrzebują bardzo rozległych przestrzeni. Wystarczą wtedy w zupełności powierzchnie biurowe z trzema pokojami, małym aneksem kuchennym, do postawienia czajnika czy ekspresu do kawy oraz przechowywania wody pitnej oraz toaletą. Na taki użytek może być też zaadoptowana nawet niewielka kawalerka. Biura dla firm takiej wielkości są również wydzielane w pojedynczych, wolnostojących budynkach, tworzonych lub przekształcanych z myślą o takim użytku.